Side 2 af 9 FørsteFørste 1234 ... SidsteSidste
Results 11 to 20 of 81

Tråd: Intet forbud mod E-cigaretter

Damper amtorp's Avatar
    Lokation
    Rønne
    Post Thanks / Like

Quote Oprindeligt skrevet af gyrupgaard View Post
    http://tobaccoanalysis.blogspot.dk/s...onic+cigarette

Har før linket til denne nye undersøgelse...
    Undskyld.. Men den der artikel nedtoner i den grad problemet. "Små mængder nikotin" og ikke "små mængder nikotin sammenlignet med almindelige cigaretter" er ikke særligt troværdigt i mine øjne.

Hvis der nu var skrevet små mængder heroin i dampen havde vi alle være oppe og ringe og syntes at det var forfærdeligt at nogen gik og sprede damp med små mængder heroin i. Selv om ren heroin reelt set er mindre farligt end nikotin.

2. Likes iznogood1 liked this post
    Damper Sweep's Avatar
    Lokation
    Aarhus, Denmark, Denmark
    Post Thanks / Like
    Blog Entries
    1

Jamen jeg er enig i at man skal vælge sine kampe med omhu...

Men jeg er bare ikke enig i metoderne som kræftens bekæmpelse er kendt for: At ønske et generelt forbud overfor AL røg, damp og lignende.

Men de stiller sig overhovedet ikke til modstand overfor eksempelvis nicorette inhalatorer. Som jo har nikotin ved udånding.

Forskellen her er nok nærmere at det ikke er damp man udånder, og derfor ikke "farligt" i deres øjne (ude af syne, ude af sind så at sige).

Personligt kan jeg da kun være enorm fortaler for at eksempelvis Kræftens Bekæmpelse netop fik gennemført en fyldestgørende og neutral undersøgelse, der skal på- eller afvise farerne ved at dampe. Jeg vil mægtigt gerne se resultatet af en sådan undersøgelse, men tror desværre at den vil være præget uanset resultat...

Personlig blog: http://www.churn.dk

4. Likes iznogood1 liked this post
    Damper amtorp's Avatar
    Lokation
    Rønne
    Post Thanks / Like

Quote Oprindeligt skrevet af Sweep View Post
    Jamen jeg er enig i at man skal vælge sine kampe med omhu...

Men jeg er bare ikke enig i metoderne som kræftens bekæmpelse er kendt for: At ønske et generelt forbud overfor AL røg, damp og lignende.

Men de stiller sig overhovedet ikke til modstand overfor eksempelvis nicorette inhalatorer. Som jo har nikotin ved udånding.

Forskellen her er nok nærmere at det ikke er damp man udånder, og derfor ikke "farligt" i deres øjne (ude af syne, ude af sind så at sige).

Personligt kan jeg da kun være enorm fortaler for at eksempelvis Kræftens Bekæmpelse netop fik gennemført en fyldestgørende og neutral undersøgelse, der skal på- eller afvise farerne ved at dampe. Jeg vil mægtigt gerne se resultatet af en sådan undersøgelse, men tror desværre at den vil være præget uanset resultat...
    Jeg kan overhoved ikke tage kræftens bekæmpelse seriøs når det kommer til nikotin.

6. Likes iznogood1 liked this post
    Damper Sweep's Avatar
    Lokation
    Aarhus, Denmark, Denmark
    Post Thanks / Like
    Blog Entries
    1

Helt enig amtorp.

Kunne være man burde fortælle Kræftens Bekæmpelse at der er nikotin i ... *tadaaa*.... Kartofler.

Så bliver de nok også forbudt :p

Personlig blog: http://www.churn.dk

Damper franz's Avatar
    Lokation
    Midtjylland
    Post Thanks / Like

Quote Oprindeligt skrevet af amtorp View Post
    Jeg syntes lige vi skal tænke os om - så vi ikke sejre os ihjel!

Personlig så syntes jeg ikke det er ok at udsætte andre for passiv nikotin indtagelse. Derfor pålægger jeg mig selv samme restriktioner som analoge rygere er underlagt. Nikotin er en meget meget stærk gift. Den er ekstremt vandeanede. Hvis man som f.eks. tjener går rundt i dampe med nikotin hele dagen kan jeg godt forstille mig at man bliver påvirket - og afhængig - af det.

Tænk jer om.

En taktisk sejer er ikke nødvendigvis gavnlig for strategien.
    Er fuldstændig enig.
    Mange dampere mener man kan dampe hvor man vil uden omtanke. Hvilket jeg finder helt respektløst.
    Damp er er sundere end rygning...men næppe sundt.

Mvh. Franz
    Mvh.
    Franz

Excl. dampudgifter

9. Likes iznogood1 liked this post
    Dampmaskine Mic's Avatar
    Lokation
    København
    Post Thanks / Like

Nikotin findes også i nogle grønsager: http://da.wikipedia.org/wiki/Nikotin.
    Der er også lavet undersøgelser der peger på at nikotin forebygger demens. Andre undersøgelser peger på at det slet ikke er skadeligt i ren form (naturligvis i den rette mængde).

Dermed ikke sagt at man ikke skal tage hensyn, det gælder alle og ikke kun dampere!
    Last edited by Mic; 30-07-2012 at 21:06.
    Dampet siden: Januar 2009
    Helt uden røg: September 2009

Damper amtorp's Avatar
    Lokation
    Rønne
    Post Thanks / Like

Quote Oprindeligt skrevet af Sweep View Post
    Helt enig amtorp.

Kunne være man burde fortælle Kræftens Bekæmpelse at der er nikotin i ... *tadaaa*.... Kartofler.

Så bliver de nok også forbudt :p
    Kartofler ville aldrig blive godkendt som fødevare i dagens Danmark.

Dampkonge Eurodamper's Avatar
    Post Thanks / Like
    Blog Entries
    11

Amtorp, den er at finde her: http://vd-eh.de/CAL12-09556-4.pdf

Damper amtorp's Avatar
    Lokation
    Rønne
    Post Thanks / Like

Quote Oprindeligt skrevet af Eurodamper View Post
    Amtorp, den er at finde her: http://vd-eh.de/CAL12-09556-4.pdf
    Hvad i al verden går det ud på. Puster damp igennem en liter vand og måler der ikke er noget at måle? Det er muligt det passer. Men der mangler jeg også en sammenligning med almindeligt cigaret røg. Og jeg savner også at resultatet bliver efterprøvet og berigtiget af andre. Specielt savner jeg nogle sammenligende undersøgelser der kommer fra ikke kommercielle videnskabelige organisationer.

Dampkonge Eurodamper's Avatar
    Post Thanks / Like
    Blog Entries
    11

Hvorfor mangler du det? Der undersøges ikke den passive røg, der er masser af undersøgelser, at den er skadelig og det rager mig langsomt.

Det, der blev undersøgt, er det jeg og du udånder når vi damper. Men ja, ikke kommercielle organisationer ville være dejligt. Men derfor tvivler jeg ikke per automatik på Wesslings Institut.

Jeg synes faktisk det er prisværdigt, at de tyske e cigaret forhandlere slutter sig sammen og giver knaster til en undersøgelse. For andre, ikke kommercielle, ser åbenbart ikke nødvendigheden...endnu.

Især du som forhandler burde klappe i dine hænder over en undersøgelse?
    Last edited by Eurodamper; 30-07-2012 at 21:34.

15. Likes Sweep liked this post
Side 2 af 9 FørsteFørste 1234 ... SidsteSidste

Bookmarks