+ Reply to Thread
Results 1 to 9 of 9

Thread: 510 TITAN Electronic Cigarette 5 Battery Mega Charger

510 TITAN Electronic Cigarette 5 Battery Mega Charger

Er lidt træt af den lille lader jeg fik med min Riva 510 og syntes det hele tiden er lidt af en kamp at lade batterier hele tiden. så tænkte på at købe en sådan fætter her sammen med lidt extra batterier

Er der nogen der kender til en sådan en og er den noget værd

Senior Member Tipimor's Avatar
    Lokation
    Himmerland
    Blog Entries
    1

Hvis du alligevel vil til at købe mere så vil jeg da foreslå, at du køber ind hos TECC, nu da de har tilbud: en Tornado (startsæt), et par megabatterier, et par mega-atomizere og 5-pak mega-carts. Når du har noget som er 510 kan det jo bruges sammen med Tornadoen - som også er en 510. Så slipper du for at lade batterier i tide og udtide.

I røg og damp: RØD Tornado.

Så den kan bruges til de batterier jeg bruger nu.

Senior Member Botzmann's Avatar
    Lokation
    Fyn (Faaborg)

Quote Originally Posted by Yascin View Post
    Er lidt træt af den lille lader jeg fik med min Riva 510 og syntes det hele tiden er lidt af en kamp at lade batterier hele tiden. så tænkte på at købe en sådan fætter her sammen med lidt extra batterier

Laderen fejler sådan set ikke noget, men den tror jeg du lynende hurtigt vil blive træt af.
    For det første passer dine Riva batterier ikke ned i den, så du bliver nødt til at købe adaptere til den.
    For det andet så lader din Riva USB lader med 450mA og denne her lader kun med 150mA, det betyder at
    det tager 3 gange så lang tid at lade dine Riva Batterier op med denne lader.

Jeg har selv en Riva og er fantastisk glad for den lille USB lader, du beskriver ikke hvad det er der irriterer dig
    ved den, men det er muligvis det faktum at enten er ledningen for kort eller du er nødt til at tænde PC for at lade
    men alt dette kan du rimeligt nemt løse.

Er ledningen for kort køber du bare et USB forlængerledning, sådan en kan du mere eller mindre få kastet i nakken
    overalt , er det fordi du gerne vil lade uden at skulle tænde din PC er der flere muligheder, du kan mange steder og
    ikke særligt dyrt købe et stik til stikkontakten, hvor der sidder et USB stik på, disse fås også til cigarettænder til bil.
    Du kan også vælge at købe en Powered USB Hub til din PC en lidt dyrere løsning men ikke meget.

Til sidst en lille ting, køber du Tornado kits ved TW eller TECC så er den lader der følger med, oprindeligt skabt til en
    Titan og lader derfor kun med 150 mA selvom den er koblet direkte til stikkontakten, Tornado eller for den sags skyld
    Riva batteriet passer heller ikke i den umiddelbart, derfor er der i sættet medleveret en adapter man skruer i.

Hvis jeg var dig ville jeg være meget glad for den lille USB lader, efter min mening er det den bedste type lader der pt.
    findes til Tornada/eGo/Riva.
    Last edited by Botzmann; 31-07-2010 at 01:14.
    Tornado LR - Indulgense MOD - KR808 kit - EM Riva

Jeg har købt en i Kina, der er på vej...med mulighed for 10 opladninger pr. gang.... http://www.heaven-gifts.com/?product-138.html

Købte desuden en carryingcase til min ego: http://www.heaven-gifts.com/?product-257.html

De rene RØVERKØB

Okay, adapterne skal der till. De kan vel bare sidde fast i batteri holderen.
    Men synes nu alligevel det er smart, hvis man bare har batterier nok er det jo ligemeget om det tager 3 gange så lang tid, desuden tror jeg faktisk at batterier vil holde længere hvis de bliver ladet langsommere, da batteriet har bedre af en langsom ladning. Hvis jeg så oven i hatten køber Mega batterier så tror jeg ikke at skal tænke på hele tiden at jeg skal huske at lade. Her propper jeg dem bare i og når jeg løber tør bytter jeg bare rundt med et altid frisk batteri. Hvis jeg glemmer at putte 1 batteri i, har jeg alligevel nogen stykker i laden der er klar altid.
    Den lader med plads til 10 batterier er også smart, men synes 10 er et overkill for mig, så jeg nøjes med 5. Ladehastigheden er vist den samme på de 2 modeller.

Senior Member
    Lokation
    gentofte

Brugte min Ego lader til mine nye tornado batt, tog ca 2 tim.. Det er jo netop en lader med usb som derefter plottes i en stikkontakt. Sidder nemlig ikke altid ved pc en. Købte efter Botzmanns råd en usb- lader hos Tecc og den køre fint med Ego laderen. så nu har jeg faktisk en reserve.Lene

Senior Member Botzmann's Avatar
    Lokation
    Fyn (Faaborg)

Okay, adapterne skal der till. De kan vel bare sidde fast i batteri holderen.
    Men synes nu alligevel det er smart, hvis man bare har batterier nok er det jo ligemeget om det tager 3 gange så lang tid, desuden tror jeg faktisk at batterier vil holde længere hvis de bliver ladet langsommere, da batteriet har bedre af en langsom ladning. Hvis jeg så oven i hatten køber Mega batterier så tror jeg ikke at skal tænke på hele tiden at jeg skal huske at lade. Her propper jeg dem bare i og når jeg løber tør bytter jeg bare rundt med et altid frisk batteri. Hvis jeg glemmer at putte 1 batteri i, har jeg alligevel nogen stykker i laden der er klar altid.
    Den lader med plads til 10 batterier er også smart, men synes 10 er et overkill for mig, så jeg nøjes med 5. Ladehastigheden er vist den samme på de 2 modeller.
    Set i det lys, har du da ret, at hvis man har mange batterier, betyder det ikke noget om de skal lade 3 gange så lang tid
    så skal du bare huske adapterne, de fås vist i sådan en 5 pak, det passer jo lige, det er så ærgeligt at få ting hjem og
    så har man lige glemt adapterne, og så er man lige nødt til at handle igen med dyr fragt
    Tornado LR - Indulgense MOD - KR808 kit - EM Riva

Ja 10 er måske overkill men bemærk at prisen er i dollar frem for pund
    Pæn besparelse + portoen er minimal (sjovt nok koster det minus fra Kina men kassen fra GB)

Gav ca. 42 dollar alt i alt og heraf er der varer for ca. 37 dollar...så porto på 5-6 dollar= 35-40 kr.

+ Reply to Thread

Bookmarks