+ Reply to Thread
Side 4 af 4
FirstFirst ... 2 3 4
Results 31 to 39 of 39

Thread: Chez Maro

Senior Member Minus1724's Avatar
    Lokation
    8600 Silkeborg

FEED blog du har gang i.

Jeg er nået til det punkt, at når en atomizer begynder at drille ryger den bare UD, gider ikke at spilde min tid med at rengøre, og alt det der. så bare på med en ny, også der ud af.
    Jeg har lige erhvervet mig en Tornado Fra TW, super go levetid på batteriet, den lader om natten og holder mig kørende heledagen .

I snart 1 år har jeg næsten kun handlet fra TW de er somregl 2-3 hverdage om levering, men første gang var de 8 ved mig. Jeg har altid fået en super service der fra, og synes også at de er rimelig fair med deres priser.

hvordan går det på arbejdspladsen med e-rygning?

TOTALLY WICKED 7.5% Discount code : 8FE65

Ejer : Golden Shimmer E-Gar - Titan med PCC - Mega Titan - DSE 901 - Tornado - m401

Tak for roserne! Tja, jeg er lidt nærig, derfor prøver jeg at holde liv i mine atomizere så længe som muligt, og det er ved at udvikle sig til en sport! Det lyder rigtig godt med TWs leveringstid, jeg glæder mig til at smage deres væsker. Jeg har indtil nu kun handlet ved NonSmokers, men de har så travlt at nogle gange når jeg at løbe tør for væske inden de kan nå at leverer, og det er jeg lidt træt af. Ikke et ondt ord om dem, de yder en kanon service, og de er altid behjælpelig.
    E-rygning på arbejdspladsen? Tja.. jeg damper undenfor, jeg synes det er latterlig, men hvad kan man gøre? Det god er at jeg var den første der kom med en E-cig, nu er vi 9 der damper lystig derudaf! I det mindste glæder det mig at jeg spredt det god budskab!

Jeg handler så vidt som muligt helst dansk, når og hvis det kan lade sig gøre. Indtil videre har jeg handlet kun ved NonSmokers, men på grunden af travlhed, har de ikke altid kunne levere til tiden, og nu ser det ud til at de ikke må sælge nikotinholdig væsker længere, det gør sagen ikke bedre. Så jeg besluttede at prøve Totally Wicked for nylig, og jeg blev ikke skuffet. Leveringstid fra TW: 5 points ud af 5, Post Danmark skulle derimod have et los i et bestemt legemsdel for ikke at efterlade mine varer ved den lokal posthus, men tage det tilbage til hovedposthuset... Det er for ringe. Leveringstiden blev 4 dage istedet for 3, takket være Post Danmarks idioti.
    Jeg havde bestilt 3 smagsvarianter: Virginia, Marlboro, og Vanilje. Allesammen med TWs logo, og efter nærmere syn, viste det sig at være væsker fremstillet i Kina, men under kontrol af TW, det må da borge for en vis kvalitet.
    Vanilje varianten har overrasket mig med en mere karamelagtigsmag end jeg havde regnet med. Ikke ubehageligt, Vanilje kunne man stadig mærke, bare ikke så udtalt. Men alt i alt en god variant
    Både Virginia og Marlboro derimod smagte nøjagtig som de væsker NonSmokers plejer at sælge, ingen overraskelse dér...
    En anden ting er selfølgelig at man sparer faktisk en pæn skilling ved at handle udenlandsk, men det vidste jeg godt i forvejen.

Og så skulle jeg prøve noget helt nyt: En "dry burning". Jeg fulgte den metode der er beskrevet hos den amerikansk ecig forum, og det blev til 2 reddet atomizere ud af tre... Den første kom jeg til at knalde på en lidt besynderlig måde. Jeg var færdig med den (Den lyste som den skulle) og den fik en sidste omgang i varm vand for at komme af med de afbrændte væsker rester. Jeg tog den ud tørret den og satte en batteri på, og "knald" så var den atty færdig... Møg, det var min nyeste atty, så jeg var lidt sur...
    Så jeg har bestilt 2 nye ved Thor, det er rart at have nogle stykker i overskud!

Jeg vil gerne pointerer at hvis man er forsigtig så er metoden fremragende, mine andre attyer yder maks igen. Den ene er helt tilbage fra Oktober sidste år, jeg havde nærmest opgivet den....

Og til sidste en tur i byen med min KissBox: Nej hvor folk dog spørger! Jeg var ud at bowle i Fredags i Vejle, gik på restaurant og til sidste til stedet Spor 1, og alle 3 steder spurgte både folk og tjenere hvad pokker var det jeg røg?!? Men efter nærmere forklaring fik jeg lov at dampe videre... Dejligt med lidt forståelse!

Lokation
    8600 Silkeborg

som jeg har skrevet i en tidligere tråd. Jeg spørger ikke før jeg damper, det ville man jo heller ikke gøre hvis man nu brugte nicorettes nikotin inhilator. Så vil jeg hellere forklare hvad det er hvis nogen spørger.

hvad er dry burning ? har jeg ikke hørt om.

Ejer : Golden Shimmer E-Gar - Titan med PCC - Mega Titan - DSE 901 - Tornado - m401

Jeg spurgte heller ikke, jeg trak bare dyret frem og folk kom og spurgte hvad hulen det var for noget, og det var så det...
    Dry burning, er processen hvorved man renser sin atty ved at lad den varme (uden cart på) indtil man kan se at tråden gløder igen. Det brænder rester af væske og gør at attyen opfører ligeså godt som ny. Men som sagt det er ikke ufarlig, hvis man lade glødetråden varme for længe, så er der risiko at den springer. For at undgå at ødelaægge attyen er det vigtig at gøre det i små etaper. Varme attyen, lad det køle osv osv.
    Man starter med at puste al overskyende væske ud af attyen, og derefter skylle det under varme vand. Når det er gjordt kan man gå i gang med processen. Kunsten er at holde øje med tråden ned i attyen, den må ikke lyse for kraftig. Det virker som sagt, hvis man er forsigtig! Jeg har smadret min nyeste atty, men min ældste virker igen og en mere også. Hvis man gøre det regelmæssigt, burde hele processen med at rense sin atty højst tage 2-3 minutter.. Det tog mig 15 mn med den værste, men nu virker den tip-top!

Her er en bedre beskrivelse (på engelsk) af hele processen:

http://www.e-cigarette-forum.com/for...on-method.html

Obs: Hvis man ødelagger en atty ved denne proces er der ingen garanti der dækker!

Lokation
    8600 Silkeborg

det har jeg gjort den sidste ½ år uden at vide hvad de kalte det. og ja det virker
    Jeg plejer at gøre det når den ikke damper så godt, eller når den smager mærkelig.

Uha, det er længe siden jeg har skrevet på min blog, måske er det på tid med en opdatering.. Jeg lever skam stadig da! Faktisk burde noget af det jeg kommer til at skrive nu høre under anmeddelses sektionen, men jeg orker ikke at skrive for dybgående analyser lige nu.
    For ca. halvand måned besluttede jeg mig for at prøve TWs berømt LR attyer, og for mit vedkomne har det skuffet fælt. For det først holdt de ikke ret længe (prisen taget i betragtningen), og for det andet følte jeg at disse attyer, selvom de ydede pænt, havde en tendens til at "brænde" smagen ud af væsken. God damp men dårlig smag. Til ca. 45 Kr. per stk. plus forsendelse er det lige i overkant for hvor meget mand skal punge ud for nogle attyer der holder maks. 3 uger.
    Så besluttede jeg at købe nogle attyer fra Phama-Equit. Billige var de, 2 alm. 3 Ohm attyer og 2 LR attyer til 156 ca. rundt regnet, plus forsendelse, stadig meget billigt. De såkaldte 3 Ohm attyer var ikke noget at skrive hjem om.. De afgav alt for lidt damp simpelt hen. Og smagen var bare væk. Men derimod de LR attyer var gode: God damp, men igen smagen lige i underkanten. På sin viis vil jeg mene at det er utroligt at der ER forskel på attyerne fra forskellige leverandører...De er alle bygget på samme princip, så skulle mand da tro at de yder og opfører sig eens, men det gør de ikke!
    Jeg vil dog pointere at i forhold til prisen er Phama-Equits LR attyer et kup. De yder godt, men som sagt føler jeg ikke at de få smagen ud af væsken på en ordentlig måde.
    Og nu vil jeg komme med en påstand hvor jeg risikerer at bliver ristet:
    Disse LR attyer (510 typen) fra Phama-Equit yder ikke bedre end de attyer Janty sælger for eGoen/Dura E-cigerne. Men de er billige! Og holder heller ikke ret længe, desværre: Den først har holdt 2 uger, den anden holder endnu! (3 uger, still going strong)
    Jeg vil tro at det med smagen er ret subjektivt, jeg personlig kan lide at smagen der kommer ud af mine attyer er kraftig, mens andre vil foretrække noget mere afdæmpet.
    Iøvrigt findes Phama-Equit endnu? Hjemmesiden er tom i øjeblikket...
    Nok om det!

Jeg bestiller jævnligt væsker fra TW, og er ikke blevet skuffet endnu, hverken på kvalitetet eller levering. Jeg skal snart prøve andre leverandører, jeg skal bare tage modet til mig!
    Lige nu nyder jeg mine ferie, inden det går løs i Kolding med musicalen "Askepot", hvor jeg har fået en rimelig stor rolle. Og det glæder jeg mig til, selvom det bliver hårdt: Vi spiller fra den 29 Juli til den 14 August, med kun 2 fridage imellem... That's show busines!
    Vi snakkes ved!

Senior Member Botzmann's Avatar
    Lokation
    Fyn (Faaborg)

"There ain't no business like showbusiness..."

Med hensyn til LR attyer, så siger min erfaring mig at dem fra TW og PE performer lige godt der er for mig
    ingen mærkbar forskel, dog er fordelen ved dem fra TW at de kan suge fra et cart, det kan dem fra PE ikke.

Jeg har kun brugt standard atty i få dage, og når jeg prøver en nu er det virkelig en flad fornemmelse, og jeg
    føler at den smag der kommer er dråber af ufordampet væske.

Du skulle næsten prøve at blande selv, så kan du jo justere smagen til at være kraftigere hvis du mener at de
    LR atty dræber smagen, det var bare et forslag.

Ellers god sommerferie
    Tornado LR - Indulgense MOD - KR808 kit - EM Riva

Tak for svaret Botzmann, hvad angår "sugeevne" har du ret i, at attyerne fra TW tømmer cartet bedre end dem fra PE. Men jeg mener stadig at attyerne fra TW brænder smagen væk, mens dem fra EP ganske enkelt ikke formår at få smagen frem.. Just my five cents! Men ellers ja, begge attyer yder rigtig godt hvad dampmængden angår.

+ Reply to Thread

Bookmarks