PDA

View Full Version : Så kommer der endnu en lussing !!!!!!

gyrupgaard
17-07-2012, 11:28
http://nordjyske.dk/nyheder/ulovligt-nikotin-i-e-cigaretter/8242123d-12d3-4dfc-9e37-6f3d0cf1d472/73/1513

Godt nok utroligt som medierne keder sig i sommer-kulden..........

Mic
17-07-2012, 11:47
Ja man bliver træt i ansigtet.

Den ene dag er nikotin skadeligt og dagen efter er det godt for hjernen mv. (ligesom kartofler, den ene dag usundt, dagen efter sundt)

Rettet - Fejlcitat, se evt. lidt længere nede:)

Arnefar
17-07-2012, 11:55
Igen igen, en agurketid historie. Gad vide om kræftensbekæmpelse har sendt en template rundt til samtlige medier.

gyrupgaard
17-07-2012, 11:59
Ved ikke helt hvem der trækker i trådene...
Men sidder da her og ryster på hovedet over deres måde at skrive på,
og især deres mangel på korrekte informationer.

Peterdanske
17-07-2012, 12:47
Ja man bliver træt i ansigtet.

1. Den ene dag er nikotin skadeligt og dagen efter er det godt for hjernen mv. (ligesom kartofler, den ene dag usundt, dagen efter sundt)
2. "der udover nikotinen jo også indeholder et hav af andre skadelige stoffer" Hvilke???

Det er jo faktisk korrekt hvad hun skriver, cigaretter indeholder et hav af skadelige stoffer, ud over nikotinen.

Mvh Peter

Via Tapatalk 2

Mic
17-07-2012, 12:58
Det er jo faktisk korrekt hvad hun skriver, cigaretter indeholder et hav af skadelige stoffer, ud over nikotinen.
Mvh Peter
Via Tapatalk 2

UPS - Der var jeg sgu lige lidt for hurtig - Man læser jo nogle gange, det man vil læse. Jeg undskylder over for skribenten!!!

Peterdanske
17-07-2012, 13:02
Man er jo konstant i forsvarsposition, jeg læste også forkert i første omgang:)

Mvh Peter

Via Tapatalk 2

Dampyren
17-07-2012, 13:15
Jeg nøjedes med at sende nordjyskes redaktion en mail med følgende tekst:

"Hvor er det dog beskæmmende at skulle læse jeres misfortolkninger i artikel angående nikotin
skrevet af Suzanne Tram - jeg forstår simpelthen ikke, at I ikke søger viden før I skriver.

Resultatet er en artikel uden hold i virkeligheden og med faktuelle misfortolkninger og påstande hele vejen.

Jeg sidder her på Azorerne og krummer tæer.

Lad mig da oplyse om et faktum som burde være minimum af viden hos jer og Suzanne Tram før offentliggørelse:

Det er ikke forbudt at dampe væske indeholdende nikotin i Danmark !
Derimod er det forbudt at sælge i DK, men kan FRIT IMPORTERES fra EU-lande
- og der er DK jo som bekendt medlem.

I burde have godt med røde ører..."

Hilsen fra
Dampyren

Damperen
17-07-2012, 14:56
Har også sendt dem en email:

Denne "artikel" er da helt usædvanlig dårlig journalistik.

I skriver:

Hver dag bryder masser af danskere loven.
Ja, men ikke ved at dampe på e-cigaretter, men måske ved at køre for stærkt. At dampe på e-cigaretter er fuldt lovligt i DK.

Og hos en række nordjyske forhandlere af e-cigaretter tilsidesættes loven også, så indehaverne hver dag overtræder straffeloven og står til politianmeldelse og bøde.
Nu ved jeg ikke hvor mange der skal til at danne en række, men jeg er bekendt med to nordjyske forhandlere, og deres salg af nikotin minimal og sikker under 0,001% af det nikotin der bliver dampet i DK, da enhver bruger af nikotin i e-cigaretter ved at det er meget billigere at bestille i udlandet og som sagt også fuldt lovligt.

Det handler om de elektroniske cigaretter, såkaldte e-cigaretter, og nikotinholdig væske til dem, som mange rygere anvender i et forsøg på at stoppe med at ryge rigtige cigaretter, der udover nikotinen jo også indeholder et hav af andre skadelige stoffer
Enten et forsøg på misinformation eller bare dårlig formulering, da formuleringen kan give læseren det indtryk at det er e-cigaretten der indeholder et hav af skadelige stoffer.

Masser af brugere køber og damper væske indeholdende nikotin, og det er forbudt i Danmark.
Nej, det er IKKE forbudt i Danmark, når bare det er købt i et EU land hvor salg af nikotin væske er tilladt.

Det meste nikotin til e-cigaretter handles over internettet og er derfor uden for enhver kontrol.
Hvad der menes med "uden for enhver kontrol" ved jeg ikke, men der er jo ligeså meget kontrol over dette, som enhver anden vare vi Danskere, på helt lovlig vis, bestiller hjem fra udlandet. Sko, tøj, elektronik m.m.

Men flere sælger det i forretninger landet over.
Meget få sælger det, og som regel er det kun førstegangskøberen der køber en lille flaske i forbindelse med et e-cig startsæt. Vælger man at fortsætte med at dampe, finder man jo hurtig ud af at det kun koster en 1/3 at bestille det lovligt i udlandet, så salget af nikotin i DK er næsten ikke ekstisterende.

Det er Sundhedsstyrelsen, der skal gribe ind, men det sker kun, hvis der kommer konkrete henvendelser, siger presseansvarlig Martin Jensen, Sundhedsstyrelsen.
Dette afsnit er nok det eneste der er sandt i denne "artikel"

Nikotinvæsken må ikke forhandles, fordi nikotin betragtes som et lægemiddel og de elektroniske cigaretter som medicinsk udstyr, når der kan dampes nikotin på dem.

NilsT
17-07-2012, 14:59
Glimrende Dampyr ..
Oplysning er jo oftest vejen frem ..:idea:

Quiding
17-07-2012, 15:11
http://i.imgur.com/RwLlW.gif

Samme ansigts udtryk hver evig eneste gang man læser artikler om E-cig og nikotin væske.