PDA

View Full Version : Batterier... Volt og mAh

sanneh
07-01-2010, 16:06
Hejsa

nu skal jeg altså lige have noget hjælp her..

hvad er forskellige på batterierne..

f.eks:
3,7 volt med 600 mAh og et
3,7 volt med 1600 mAh

og

6 volt med 600 mAh
3 volt med 600 mAh

Er det rigtig forstået, at det er volt der afgøre hvor langt levetid batteriet har og mAh er afgørende for hvor meget turbo der er på... eller er det omvendt???

Michael
07-01-2010, 16:22
Hmmm

Hvis nu du har en pære der lyser med 3,7V så vil den lyse kraftigere med 6 Volt= En atty med 3,7V bliver varm, en atty med 6V bliver varmere.

En pære med et batteri på 200mAh kan lyser et stykke tid... Samme pære med et batteri på 3000mAh vil lyse langt længere tid..

En faktor du mangler er den ohm modstand der er i en pære / atomizer.. Dette er også en væsenlig faktor der spiller ind i damp udvikling og leve tid på batteriet...

Meeeeeeeen det skal du lige have lov til at spørge om før jeg svare på det... ;) :lol:

jancom
07-01-2010, 16:38
Du får 5 volt når du bruger usb-pass-throug :!:
Jan :D

sanneh
07-01-2010, 18:30
Hmmm

Hvis nu du har en pære der lyser med 3,7V så vil den lyse kraftigere med 6 Volt= En atty med 3,7V bliver varm, en atty med 6V bliver varmere.

En pære med et batteri på 200mAh kan lyser et stykke tid... Samme pære med et batteri på 3000mAh vil lyse langt længere tid..

En faktor du mangler er den ohm modstand der er i en pære / atomizer.. Dette er også en væsenlig faktor der spiller ind i damp udvikling og leve tid på batteriet...

Meeeeeeeen det skal du lige have lov til at spørge om før jeg svare på det... ;) :lol:

Michael......... øhhhhhhhhhh.... må jeg lige sprøge om noget????????????????... hvad er det der Ohm??

sanneh
07-01-2010, 18:36
Jan: okay det viste jeg ikke... jeg kan ikke mærke nogen forskel på om jeg ryger med batteri eller med PT..

jeg vil jo gerne have en e-cig med turbo på,.... altså det er jo fedt nok i sig selv at få en e-cig der kan køre i lang tid på batteriet, men det ville jo også være super fedt at have en med noget styrke i... ligesom Svendsen viser i PV af Makro... han suger i den i 2 sek.. og får en ydelse som havde han suge i 7 sek..

og så den sidste ting..... kan atomizeren tåle at der kommer turbo på???

Daffy
07-01-2010, 20:47
og så den sidste ting..... kan atomizeren tåle at der kommer turbo på???

Det svarer til at du sætter en 6volts pære til 12volt, pæren lyser dobbelt så kraftigt men den dør desværre hurtigt ;)

Titan og Janty's atomizere kan muligvis klare det, da de er ret sejlivede, men jeg kan ikke anbefale det til andre typer, da de hurtigt brænder over hvis de bare bliver "røget" en smule tørre.

Det er normalt kun egne mods der leverer 5volt til atomizeren, andre gør ikke især kke dem der har externt batteri (feks. Janty's og Titan 510 passthrough).

bjarkekr
07-01-2010, 22:27
Hmmm

Michael......... øhhhhhhhhhh.... må jeg lige sprøge om noget????????????????... hvad er det der Ohm??

Ohm er som michael var inde på den modstand strømmen møder når den skal igennem noget (en pære eller en atomizer). Altså bliver der brugt mere strøm hvis modstanden er størrer. Dvs. at batteriet holder kortere tid.

Daffy
07-01-2010, 22:31
Altså bliver der brugt mere strøm hvis modstanden er størrer.

Nej omvendt, mindre modstand (Ohm) = større forbrug ;)

carstenbn
07-01-2010, 22:38
Arh, Bjarke - den var oplagt den der forklaring du kom med omkring modstanden :D

Meeen, det er faktisk lige modsat.: Jo større modstand - jo mindre strøm = mere levetid

Den største modstand du kan få, er INGEN FORBINDELSE = ingen strømforbrug
Den mindste modstand du kan få, er KORTSLUTNING = Kapaw, batteriet er tappet for strøm øjeblikkeligt

Sådan piger og drenge :o

(Sanne, spørg lige michael igen hvad med det der ohm-noget - så forklarer han dig ovenstående igen :ugeek: )

Carsten Ohm

carstenbn
07-01-2010, 22:40
Har du aldrig hørt om Ohm's lov ?? :shock:

U= R x I

U = Den tid du får lov at drikke øl
R = Din kones modstand mod ovenstående
I = den tid der går førend konen yder modstand mod øl-drikkeriet
8-)

C

Kennet
07-01-2010, 22:54
Har du aldrig hørt om Ohm's lov ?? :shock:

U= R x I

U = Den tid du får lov at drikke øl
R = Din kones modstand mod ovenstående
I = den tid der går førend konen yder modstand mod øl-drikkeriet
8-)

C

U = Volt/Spænding
R = Ohm/Modstand
I = Ampere/Strømmen

:D :D :D

Convoy
07-01-2010, 23:03
Du kan også stille ohm lov op i en trekant:

U
----------
I x R

Sådan lærte jeg ohm's lov :)

bjarkekr
07-01-2010, 23:44
damn.. Det er sgu' for længe siden jeg har gået i skole ;) Godt i kan rette mig..

Daffy
08-01-2010, 00:06
Jamen så må du hellere få en hjemmeopgave til imorgen, hvor vi skal lære om Archimedes lov :lol: :lol: :lol:

Daffy
08-01-2010, 00:12
Du ved den med "Når et legeme nedsænkes i væske, ringer det på døren" :o

Michael
08-01-2010, 00:44
:lol: :lol:

sanneh
08-01-2010, 08:55
okay... nu skal jeg lige se om jeg har forstået det rigtige

f.eks
3,7 volt med 600 mAh og et
3,7 volt med 1600 mAh

den eneste forskel her, er at batteriet med 1600 mAh, har en længere levetid

6 volt med 600 mAh
3 volt med 600 mAh

og her er forskellen at batteriet på 6 volt er mere kraftigt.. altså at der er mere turbo på ydelsen..

er det forstået rigtigt...

og så er der det med ohm som er hjælp/benzin til turboen... jo mindre ohm, der er jo bedre ydelse..

jeg kan godt se fordelen i at have et batteri med stor volt og mAh.. men igen kan atomizeren følge med... også selvom man sørger for at der er væske på??

men mange nybegynder til jo brænde atomizeren af i løbet af meget kort tid.. og temmelig sikkert også jeg selv... man skal jo ligesom vide og have fornemmelse af hvornår det er ved at være tid til væske..

men når nu der bliver udviklet alle de her mega e-cig, hvorfor udvikler man så ikke en atomizer der kan klare presset...?? noget der ved noget om det

sanneh
08-01-2010, 09:02
Jamen så må du hellere få en hjemmeopgave til imorgen, hvor vi skal lære om Archimedes lov :lol: :lol: :lol:

uhaa.. jeg kan godt huske den lov... puhaaa...
for ti år siden skrev jeg et 40 siders speciale om pi - og det var endda frivilligt, og faktisk også et vædemål... men det giver lidt mindre med alt den matematik...

JohnStar
08-01-2010, 14:14
(...) men når nu der bliver udviklet alle de her mega e-cig, hvorfor udvikler man så ikke en atomizer der kan klare presset...?? noget der ved noget om det

Hey Sanneh,
Der findes faktisk atomizers, der skulle være udviklet til højere volt. Se f.eks. dette review af GrimmGreen: http://www.youtube.com/watch?v=Qqao1PyVd6w

Der er desuden snak om, at RN4081 skulle være mere modstandsdygtig. Jeg har dog ikke selv nogen praktisk erfaring, fordi jeg er ny og endnu ikke har besluttet mig for hvilken kombination af mod og atomizer, jeg vil have.

sanneh
08-01-2010, 15:08
Hej John

tusinde tak for svaret og velkommen hertil..
det er jo en fed video - jeg vil nu også mene at der skal nok andre atomizer til de høje volt batterier, end de almindelig..

man må sige at der virkelig sker nok for tiden med nye mod..

jeg var lige inde på ikenvape.com... det er der man kan købe 901 hihg volt atomizeren..
der er bla. 3,7 volt batterier med 2400 mAh.. det er så vidt jeg vil mene, nogle ret heftige batterier...

MortenRyg
08-01-2010, 16:04
I frygt for det nu er blevet alt for simpelt skal jeg nævne der
også findes særlige "high voltage attys" .... :D

Michael
08-01-2010, 16:05
RN4075 Er også meget egnet til Mods.. Klart min favorit til 6V!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26249
3000Mah :twisted:

http://www.dealextreme.com er en god og billig side at shoppe DIY dele når nu du selv vil igang med at modde.

sanneh
08-01-2010, 20:20
Er det ikke samme model som dse 901??? eller hvad er forskellen...
jeg troede det var det samme..

JohnStar
08-01-2010, 22:34
Er det ikke samme model som dse 901??? eller hvad er forskellen...
jeg troede det var det samme..
Hey, tak for velkomsten. Så vidt jeg har læst, så er det samme atomizer, men et andet firma end SLB, der laver dem. Jeg kan ikke huske navnet nu. Måske Michael kan?
Anyway, det er samme firma som laver RN4081, som også har vist sig mere holdbar ved 6v. De har åbenbart fat i noget. :)

Michael
08-01-2010, 23:00
Rn4075 har en lidt større ohm modstand end 901.. Men de er 100% kompetible

sanneh
08-01-2010, 23:42
okay.. det så sige at en rn4075 faktisk er en bedre atty, til de store batterier

Michael
08-01-2010, 23:43
Kommer an på hvor vildt du ønsker dit halskrads :twisted:
En 510 vil kunne flå trusserne af dig ved 6 volt :mrgreen:

guanomo
09-01-2010, 00:13
Kommer an på hvor vildt du ønsker dit halskrads :twisted:
En 510 vil kunne flå trusserne af dig ved 6 volt :mrgreen:
også hvis det er bundløs :geek:

ZkyhN
09-01-2010, 01:26
Vil lige tilføje min forklaring på volt og mAh (miliampære).

Hvis man tæmker på et almindeligt batteri til f.eks. fjernbetjeningen, børnenes legetøj, eller de voksnes :lol:
så er et AA batteri på 600 klar til at trække din fjernbetjening i eks. 3 måneder og et på 1200 mAh i den dobbelt tid. Det er jo ikke sådan at hvis du sætter et 1.5volt batteri på 2500 mAh i din fjernbetjening bliver den sindsyg og skifter kanal på samlige andre fjernsyn i DK. Så man kan øge mAh så meget man vil men hvis man øger volten for meget brænder tingene af når man når deres grænser.

Det var min forklaring

MVH Zeth

Maroan
09-01-2010, 16:40
Hmm Meget interressant diskussion.. Jeg leger selv med tanken om at brænde skidtet i mine atomizer ved højere spænding; Lige nu 2 af dem gløder bare ikke rigtig mere, og så er det fristende at prøve at give dem et el chock, vel at mærke hvis de kan tage det? Eller lyder det for åndsvagt?